Friday, July 17, 2009

Bali vs blk kg...

Ramai orang yang tertanya-tanya kenapa dah lama saya tak update blog nie.. macam mana yea nak jawab tapi yang pastinya saya sibuk sangat skg nie. Sibuk apa tue biarlah rahsia yea...Terima kasih kepada yang sudi menjengah blog saya ini, blog yang tak seberapa sekadar hanya unyuk mengisi masa-masa yang ada. Sokongan kalian semua amat saya hargai.
Sebenarnya weekend baru nie, saya dan hubby plan nak ke Bali. Dah lama rasanya tak pergi makan angin jauh-jauh hanya sekadar yang ado saja. Setiap kali nak pergi ada saja halangannya termasuk lah yg baru nie. Halangannya kali nie adalah selsema H1N1.. yang ini memang tak leh nak buat apa lagi.. Kalau kena nanti sapa susah mak juga susah..he..he... kan mak, sayang mak tau. So tiket dah terpaksalah disimpan buat perhiasan.. ( burn pun tak ikhlas..he..he.. sepatutnya Air asia kena bayar blkkan, ini kes kesihatan sedunia) wah dahsyattttt...tak ada rezeki nak buat macam mana. Mungkin ada hikmah disebaliknya, sapa tau lepas nie nak gie makan angin lagi jauh dari Bali..Cewah.. kopak le poket encik hubby saya nanti ;)
Kebetulannya pulak mak ada buat majlis kenduri kesyukuran so yahuuu balik Penang. Rindu tau nak balik Penang.. rindu sesangat. Rindu nak sembang dgn mak n ayah ngan adik.. Rindu dkt all family kat Ptg Kerai dan juga all family kat Bayan Lepas. Dan jugaaa.. rumah kesayangan saya.. Bertolak dari KL selepas hubby balik keja sampai Penang pkl 2 pagi. Itu pun saya yang bawa, kalau idak tak sampai lagi le jawabnya. Hubby dah ngantuk dan suruh berhenti seketika kat Sg Perak.. Tapi malaih le nak tunggu2 lagi dah tak sabar nie nak tgk muka mak. Akhirnya selamat sampai juga alhamdulillah.....
So hari kenduri tue, ramai le sanak saudara, jiran tetangga yang hadir walaupun hujan turun sepanjang hari. Lauk kenduri sedap sangat exspeciallynya acar buah Puan Asiah my mom .. sedap sehingga menjilat jari... mmg tiada tandingannya. Hopefully ilmu tue akan dapat di perturunkan pada anak-anaknya. Jgn lupa tau mak he..he.. Jom kita tgk gambar le plak yea..
Acar buah homemade by my mom

Jemputan menjamu selera

1 comment:

Cikgu Yus said...

nyum2...sedapnyer acar tu..